Sunday 20 February 2011

kenapa Orkid tak berbunga?

Hari ini... aku kat kampung aku kat palong 13 ni..pagi ni jerk aku bangun kul 9 pagi.... yelah kalu dah duk kat kampung ni memang sejuk. susah nak bangun nyer.. berbanding duk bandar kan... panas jerk... paki air-cond pon just set time  for 1 hour jerk... lastlah main tarik2 selimut ngan mY Cyg... maklumlah kalu dah tido aku tak ingat dunia... sayang tak sayang semua aku sepuk jerk... ha..ha.... Ganazz giler kan...
Bangun pagi jerk aku  terus masak nasik lemak... dalam kul 10 pagi my mom kata lenguh2 badan ... aku ajaklah g klinik aku bawak kat klinik rompin... Doktor chek suh dia angkat tangan jatuh tangan  ... senang je doc tu buat conclusion dier kata angin,. pastu amek ubat.... heh aii!!! kalu macam gitu aku pon tahu...
pastu omak den cakap patutlah angin upe nyer dier g makanjering.... looo/// patut ler....

Balik jerk dari klinik aku g pasar.... entah nak mask ape tah.... aku li ayam ajer.... sampai uamh dah kul 1 tengah hari..... senang jerk aku masak nasik ayam jerk..... siap masak kul 2.... hah kou.... kelaparan My cyang.... nak bising kat aku tak leh... yelah dier tahu kalau Ucuk dier ni kuar mesti nyinggah2 nyer...... Pasti.... tengok2 ape2 kedai yang menarik wat researh... kah...kah....
abis jer makan .. aku kuar ja duk kat depan tuh.... baca paper ri ni... My cyang main game.... Zombi Vs Plant... perh.... mendalah.... tak mencabar lansung!.   aku pun nampaklah orkid mak aku tuh tak berbunga....  sume tak berbunga.... uper nyer mak aku letak kat  bawah rimbunan pokok rambutan....jenis orkid dier lak dendoborium  iaitu sejenis orkid yang memerlukan cahaya kurang lebih 8 jam sehari..... so itulah sebabnya...

kalu nak tahu orkid ada dua jenis yang perlu cahaya dan sedikit naungan... nak detail... nanti aku detailkan khas tuk entry orkid.....

Pastu aku duk kejap kacau my cyang main Zombi.... last2 aku rampas laptop dier tulis entry poning nih.... ha...ha... Ngajuk dier.... kylah nak g pujuk dier jap.... ha..ha..

No comments:

TeRbaik Dari LadanG.....Just Click

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CERITA YANG SUKE DI HEBOH2 KAN ni haa.......