Wednesday 20 July 2011

Mahalnya kos sara hidup Jadi Student ni.....

Ha..ha.... hari ni aku nak cecita pasal aku life kat UPM, Bintulu ni ..... sian aku,... food court jauh,,, kantin pon jauh.... kalau nak beli makanan aku rela berlapar dari nak jalan kaki g beli..... atleast aku kurus sikit..... barulah kekasih hatiku bertambah sayang....
Tambang sehala nak ke Pekan - Medan Jaya RM 15 hengget sekali pergi.... Kalau nak Balik 15 hengget lagi satu teksi kalau naik ramai2 barulah dapat pegi balik 7 hengget..... Itu baru nak kuar.... belom lagi nak beli barang2 eh..... bukannya besar pon  bandar eh..... bayangkan harga setengah ice-crem malaysia tu... harganya 0.50 cen.... gila kan....
.
Tapi standartlah tu orang kat sini pon semuanya kaya- raya.... kalau kat semenanjung nak dapatkan rumah 1k lebih boleh dapat lagi ... tapi kalau kat sini , nak kan harga camtu.... mesti mau ada 3k beb? tak Percaya? meh datang sini....

Pic ni aku kira okey lagi panjang.... hakikat yang aku beli kat sini.... Mahal nak mampuih pendek yo 0.50......

~ Cian aku....
~Kolok aku = " Kolok " bermaksud padan muke..... ha..ha...

~~~~~~~~~~~~~ Kebanyakannya orang yang bekerja kat sini adalah orang2 petronas.... kan kat sini adalah lubuk kewangan bagi Petronas.... Omputih, semua ada.....

~ Tapi apa yang best kalu aku keluar pekan.....
Umai( Ikan Mentah + air Limau)
~~!!!! Makan Umai.... Tahu tak ape tu Umai??  Umai tu sejenis makann penyenap  . ikan yang mentah yang hanya di masak dengan air limau.... sedap//... Ulat sagu goreng?? itu jerk belum tergamak aku nak cuba..... mungkin kalu korang nak boleh pm aku..... kah..kah.....
Ulat Sagu yang Kaya dengan Protien....



The conclucion is........
When all item semuanya mahal di sini aku lebih amat menyayangi ongkos aku..... sayang sangat... sebab aku tahu sekali ajer aku pecah kan note RM 50, pasti habis..... so tak kesahlah budak2 ni kata aku hjh bakhil ke, berkira ke.... Lantak pi lah sama depa..... kalau tak caya " Tengoklah tengkuk aku dalam tak lubang eh"...... ha...ha.....

No comments:

TeRbaik Dari LadanG.....Just Click

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CERITA YANG SUKE DI HEBOH2 KAN ni haa.......