Wednesday 20 July 2011

Menu Lazat Dari dapur Cik Pot.....

Ha...ha... nak tulis ke tak ha entry ni.... yelah..... sebab aku takut plak kena  ....... " Masuk lokap".. tak pe.... korang yang baca ni.... senyap2 sudah2 ................. janji okeh.... sebab aku nak menjimatkan onkos korang nih....
  1. Menu kita hari ini adalah nasik goreng telur goreng rice cooker.... ( serius ni! hawat tak percaya?) 
  2. Pertama sekali u all mesti ada rice cooker tak kirelah saiz ape..... aku nye kecik jerk.....
  3. Telur
  4. Minyak
  5. Bawang....
Sumber pi dari gooles..... 

Menu ni amat lazat kalau korang betul2 lapar dan diet wang terutama tuk student2 macam aku ni....
Ok.... student2 yang tak de dapur tu.... korang belilah periuk nasik... kalau boleh yang ada jenama sikit, jangan tiru macam aku... sebab aku ni diet wang.... hjh baklah.... kah2.... kenapa kena yang ada nama??? sebabnya kita nak mutifunction kan bondo ni.... nanti meletop pulak kalu korang beli yang  cap ayam.... aku tak jamin.... ahak...
  1. Panaskan minyak..... kan minyak ringan periuk tu takkan turun ke cook kan ? so , ko rang amek kertas sebesar 2 jari korang sumbat kan kat diantara tempat cook tu yang boleh turun naik tu...pastu amek penutup dier tutup baru dier boleh panas...
  2. Bila minyak dah panas, korang amek bawang ke yang dah di hiris ko rang masukkan dalam periuk nasik dan tutup... jangan tolak pakai sudu cooker tu nanti rosak langsung tak leh panas...
  3. Masukkan Telur , godek2 pastu korang gaulkan dengan nasik supaya sebati.... boh garam sikit... dah masin ape lagi.... siap lah...... amat berbaloi2...... 
pic dari googles ni tapi sama 100% lah nasik korang jadik macam ni.....

No comments:

TeRbaik Dari LadanG.....Just Click

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CERITA YANG SUKE DI HEBOH2 KAN ni haa.......